شما اینجا هستید : خانه  -> مقالات > سیپ ترانک CIP TRUNK >

سیپ ترانک CIP TRUNK

سیپ ترانک CIP TRUNK به زبان ساده
یکی از انواع راه های  ارتباطی در سانترال از نوع ترانک دیجیتال در پروتکل SIP  یا Session Initiation Protocol  گفته می شود .
در واقع درگاه ارتباطی بصورت ترانک دیجیتال (خطوط خارجی که می تواند بصورت تماس ورودی و یا خروجی و یا دو طرفه ) مورد استفاده قرار گیرد .

مزایای سرویس
پروتکلی با استاندارد جهانی میان تمامی سانترال ها و سیستم های کامپیوتری می باشد .
با پیشرفت تکنولوژی و افزایش شرکتهای سازنده دستگاه های سانترال و شرکت های استفاده کننده از دستگاه های سانترال ؛ بعضا وجود ساختمانهای متعدد در یک سازمان یا شرکت در نقاط مختلف شهر و یا حتی شهر های مختلف ، و با درنظر گرفتن خرید و تجهیز دستگاه های سانترال با برند های مختلف با توجه به ارائه فروشندگان بومی و نداشتن راه حل کلی داخل سازمانی ، شرکت های سازنده را به فکر ایجاد راهکاری جهت توانایی ارتباط با یکدیگر انداخت ، در این بین ایجاد راهکاری استاندارد چاره کار بود .
با توجه به بنیان گزاری پروتکل SIP تمامی سازندگاه در بروز رسانی دستگاه های خود چه از نظر نرم افزار و چه سخت افزار امکان تجهیز و ارتباط با این پروتکل جهانی را بعضا بخشی بصورت پیش فرض و بر روی دستگاه و بخش دیگر بصورت سخت افزار به بازار ارائه نمودند .
یکی دیگر از بزرگترین مزایای این روش نسبت به روشهای پیشین تبدیل پکت های صدا و مشخصات ارسال کننده تماس و دریافت کننده تماس به صورت IP  می باشد ، در روش های سنتی محدودیت های زیادی پیش رو بود ، مانند ( فاصله بین دو مرکز ، تعداد تماس همزمان ، افت کیفیت صدا ، هزینه بالا ایجاد بستر ارتباطی و …. ) .

موارد مورد استفاده
ـ جهت ارتباط بین مراکز
با توجه به استاندارد شدن این پروتکل در بین تمام سازندگان دستگاه های سانترال محدودیت ارتباطی بین دستگاه ها از بین رفته و در تمامی برندهای بروز دنیا امکان پذیر شده.

ـ خطوط شهری 5 رقمی
چند صباحی است که مخابرات پس از گذشت حدودا یک سال و نیم (اوایل سال 2015 که در جهان راه اندازی شد) خطوط شهری 5 رقمی خود را از سرویس های قدیمی E1/PRI به نسل جدید SIP Trunk ارتقا داد.

گروه فنی مهندسی پایا
گروه پايا ، عرضه کننده سيستم هاي ارتباطي اداري و مراکز تلفن (سانترال)  کارین، رهیاب، رهنما، هایبرکس، کاراتلفن ،پاناسونیک، پارس تلفن کار، گویان و سامسونگ با بهره گيري از کادري متخصص و  متعهد و سالها تجربه درخصوص فروش و نصب و راه اندازي  و نگهداري اين سيستم ها، با رعایت حقوق مشتری ، به صورت 24 ساعته در سریعترین زمان ممکن اعلام آمادگی می نماید.
سرعت ، دقت و پیگیری مستمر تعهد ماست.    
اطلاعات تماس
تلفن دفتر مرکزی     9 - 296 0 98 88 021
فکس:                       298 0 98 88 021
دفتر مازندران-ساری   6 - 3445 3330 011
مدیریت فنی:                5562 350 0912
آدرس ایمیل :          info@PTKGroup.ir
سامانه پیامکی:            298 0 98 88 021
تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فنی مهندسی پایا می باشد .
طراحی سایت : ایران طراح