تفاوت تلفن آنالوگ و دیجیتال

هر تلفنی قابلیت های خاص خود را دارد که مناسب برای افرادی با سطح کاری مخصوص به خود هستند. هر فردی با توجه به میزان تماس ها و حجم تماس هایی که دارند باید از گوشی که مناسب این افراد باشد استفاده نماید. سیستم های سانترال و تلفن هایی که به این مرکز تلفن متصل می شوند به دو دسته بزرگ آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی می شوند.

سیستم آنالوگ

در این سیستم امواج به صورت کاملا اولیه خود ارسال و دریافت می شود. در سیستم های مخابراتی به این معنا است که خطوط شهری و داخلی از طریق سیستم آنالوگ و از طریق صوت انجام می گیرد. این نوع از سیگنال ها شبیه یک موج است که در زمانهای مختلف شرایط خاص خود را دارد. کار اصلی این سیگنال تبدیل صوت به پالس است.

سیستم دیجیتال

این سیستم امواج به صورت اعداد صفر و یک تعداد صفر و یک تبدیل می شوند. کار اصلی این سیستم شکستن سیگنال صوت (سیستم آنالوگ) و تبدیل آن به اعداد است. سیستم دیجیتال به دلیل ویژگی که دارد به صورت خطی است. این خطی بودن به دلیل دو حالتی بودن آن است. این سیستم به علت ساختار محکمی که دارد قادر است هر خطایی که در هنگام ارسال و دریافت مواجه می شود اصلاح کند و این امر سبب بهبود وضوح صدا در سیستم های ارتباطی می شود.

حال با توجه به توضیحات فوق می توان نتیجه گرفت که تلفن آنالوگ از سری سیستم های ارتباطی ساده ای هستند که برای ارسال سیگنال از صوت استفاده می کنند. این تلفن ها اغلب ویژگی هایی محدود دارند. تلفن دیجیتال نیز محصولی پیشرفته به حساب می آید. کیفیت صدای بی نظیر طراحی شده در این تلفن ها باعث شده تا حتی در شلوغ ترین محیط ها بتوان صدایی مناسب را دریافت کرد و شتید. فناوری بکاررفته در این گوشی ها باعث جلوگیری از خستگی گوش و سردرد می شود. این پیشرفت و وجود این ویژگی ها در معمولی ترین گوشی های سری دیجیتال به کار رفته است که سبب افزایش سیر صعودی فروش این محصولات می شود.

برتری تلفن دیجیتال بر تلفن آنالوگ

1.       طراحی شیک با قابلیت تنظیم صفحه نمایشگر و نور

2.       جلوگیری از سر درد در مکالمه های طولانی

3.       امکان مدیریت و مشاهده خطوط

4.       سهولت در انتقال مکالمه

5.       امکان برقراری مکالمه کنفرانسی

6.       امکان برنامه ریزی تلفن و یا دستگاه از طریق گوشی

7.       امکان ارتباط راحت به صندوق صوتی شخصی

8.       کلید میانبر تماسی برای برقراری مکالمه در کوتاه ترین زمان

9.       امکان تنظیم گوشی در حالت عدم دریافت تماس (DND)

10.   امکان تنظیم گوشی در حالت انتقال تماس به داخلی دیگر یا به صورت خودکار (FWD)

گروه فنی مهندسی پایا
گروه پايا ، عرضه کننده سيستم هاي ارتباطي اداري و مراکز تلفن (سانترال)  کارین، رهیاب، رهنما، هایبرکس، کاراتلفن ،پاناسونیک، پارس تلفن کار، گویان و سامسونگ با بهره گيري از کادري متخصص و  متعهد و سالها تجربه درخصوص فروش و نصب و راه اندازي  و نگهداري اين سيستم ها، با رعایت حقوق مشتری ، به صورت 24 ساعته در سریعترین زمان ممکن اعلام آمادگی می نماید.
سرعت ، دقت و پیگیری مستمر تعهد ماست.    
اطلاعات تماس
تلفن دفتر مرکزی     9 - 296 0 98 88 021
فکس:                       298 0 98 88 021
دفتر مازندران-ساری   6 - 3445 3330 011
مدیریت فنی:                5562 350 0912
آدرس ایمیل :          info@PTKGroup.ir
سامانه پیامکی:            298 0 98 88 021
تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فنی مهندسی پایا می باشد .
طراحی سایت : ایران طراح