شما اینجا هستید : خانه  -> باکس دوم >

باکس دوم

سانترال های جدید پاناسونیک سری NS
نسل جدید سانترال های  پاناسونیک سری NS سانترال های تحت شبکه  سری KX-NS  پاناسونیک سانترال های نسل بعد از سری KX-TDE  میباشد که  هم مخصوص دفاتر با کسب و کارکوچک  (SOHO) و هم مخصوص دفاتر با کسب و کار بزرگ میباشد . این سری شامل :KX-NS300/KX-NS500/KXNS700/KX-NS1000 میباشد که سیاست پاناسونیک مبنی بر این می باشد که از سه مدل  KX-NS300/KX-NS500/KXNS700 هر مدل مخصوص منطقه خاصی از دنیا طراحی و بفروش میرسد . سانترال KX-NS500 بدلیل دارا بودن ماژول پورت داخلی و شهری  بیشتر نسبت به دو مدل دیگر مخصوص منطقه خاورمیانه طراحی شده است . سانترال مدل KX-NS1000 بصورت یک IP PBX می باشد که بیشتر برای یکپارچه کردن چندین سانترال پاناسونیک استفاده میشود که با استفاده از پروتکل SIP قابلیت ارائه تا 8000 پورت میباشد. از مزایای این سری سانترال نصب به سری KX-TDE و KX-TDA میتوان به: ساختار رک مونت بودن (قابلیت نصب بر روی رک،)WEB BASE  بودن ،Media RelayGateway  ، قابلیت CALL CENTER شدن ،فکس سرور و..... اشاره کرد.
سیپ ترانک CIP TRUNK
سیپ ترانک CIP TRUNK به زبان ساده یکی از انواع راه های  ارتباطی در سانترال از نوع ترانک دیجیتال در پروتکل SIP  یا Session Initiation Protocol  گفته می شود . در واقع درگاه ارتباطی بصورت ترانک دیجیتال ( خطوط خارجی که می تواند بصورت تماس ورودی و یا خروجی و یا دو طرفه ) مورد استفاده قرار گیرد . مزایای سرویس پروتکلی با استاندارد جهانی میان تمامی سانترال ها و سیستم های کامپیوتری می باشد . با پیشرفت تکنولوژی و افزایش شرکتهای سازنده دستگاه های سانترال و شرکت های استفاده کننده از دستگاه های سانترال ؛ بعضا وجود ساختمانهای متعدد در یک سازمان یا شرکت در نقاط مختلف شهر و یا حتی شهر های مختلف ، و با درنظر گرفتن خرید و تجهیز دستگاه های سانترال با برند های مختلف با توجه به ارائه فروشندگان بومی و نداشتن راه حل کلی داخل سازمانی ، شرکت های سازنده را به فکر ایجاد راهکاری جهت توانایی ارتباط با یکدیگر انداخت ، در این بین ایجاد راهکاری استاندارد چاره کار بود . با توجه به بنیان گزاری پروتکل SIP تمامی سازندگاه در بروز رسانی دستگاه های خود چه از نظر نرم افزار و چه سخت افزار امکان تجهیز و ارتباط با این پروتکل جهانی را بعضا بخشی بصورت پیش فرض و بر روی دستگاه و بخش دیگر بصورت سخت افزار به بازار ارائه نمودند . یکی دیگر از بزرگترین مزایای این روش نسبت به روشهای پیشین تبدیل پکت های صدا و مشخصات ارسال کننده تماس و دریافت کننده تماس به صورت IP  می باشد ، در روش های سنتی محدودیت های زیادی پیش رو بود ، مانند ( فاصله بین دو مرکز ، تعداد تماس همزمان ، افت کیفیت صدا ، هزینه بالا ایجاد بستر ارتباطی و …. ) . موارد مورد استفاده ـ جهت ارتباط بین مراکز با توجه به استاندارد شدن این پروتکل در بین تمام سازندگان دستگاه های سانترال محدودیت ارتباطی بین دستگاه ها از بین رفته و در تمامی برندهای بروز دنیا امکان پذیر شده. ـ خطوط شهری 5 رقمی چند صباحی است که مخابرات پس از گذشت حدودا یک سال و نیم ( اوایل سال 2015 که در جهان راه اندازی شد ) خطوط شهری 5 رقمی خود را از سرویس های قدیمی E1/PRI به نسل جدید SIP Trunk ارتقا داد.
تفاوت تلفن آنالوگ و دیجیتال
هر تلفنی قابلیت های خاص خود را دارد که مناسب برای افرادی با سطح کاری مخصوص به خود هستند. هر فردی با توجه به میزان تماس ها و حجم تماس هایی که دارند باید از گوشی که مناسب این افراد باشد استفاده نماید. سیستم های سانترال و تلفن هایی که به این مرکز تلفن متصل می شوند به دو دسته بزرگ آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی می شوند. سیستم آنالوگ در این سیستم امواج به صورت کاملا اولیه خود ارسال و دریافت می شود. در سیستم های مخابراتی به این معنا است که خطوط شهری و داخلی از طریق سیستم آنالوگ و از طریق صوت انجام می گیرد. این نوع از سیگنال ها شبیه یک موج است که در زمانهای مختلف شرایط خاص خود را دارد. کار اصلی این سیگنال تبدیل صوت به پالس است. سیستم دیجیتال این سیستم امواج به صورت اعداد صفر و یک تعداد صفر و یک تبدیل می شوند. کار اصلی این سیستم شکستن سیگنال صوت (سیستم آنالوگ) و تبدیل آن به اعداد است. سیستم دیجیتال به دلیل ویژگی که دارد به صورت خطی است. این خطی بودن به دلیل دو حالتی بودن آن است. این سیستم به علت ساختار محکمی که دارد قادر است هر خطایی که در هنگام ارسال و دریافت مواجه می شود اصلاح کند و این امر سبب بهبود وضوح صدا در سیستم های ارتباطی می شود. حال با توجه به توضیحات فوق می توان نتیجه گرفت که تلفن آنالوگ از سری سیستم های ارتباطی ساده ای هستند که برای ارسال سیگنال از صوت استفاده می کنند. این تلفن ها اغلب ویژگی هایی محدود دارند. تلفن دیجیتال نیز محصولی پیشرفته به حساب می آید. کیفیت صدای بی نظیر طراحی شده در این تلفن ها باعث شده تا حتی در شلوغ ترین محیط ها بتوان صدایی مناسب را دریافت کرد و شتید. فناوری بکاررفته در این گوشی ها باعث جلوگیری از خستگی گوش و سردرد می شود. این پیشرفت و وجود این ویژگی ها در معمولی ترین گوشی های سری دیجیتال به کار رفته است که سبب افزایش سیر صعودی فروش این محصولات می شود. برتری تلفن دیجیتال بر تلفن آنالوگ 1.       طراحی شیک با قابلیت تنظیم صفحه نمایشگر و نور 2.       جلوگیری از سر درد در مکالمه های طولانی 3.       امکان مدیریت و مشاهده خطوط 4.       سهولت در انتقال مکالمه 5.       امکان برقراری مکالمه کنفرانسی 6.       امکان برنامه ریزی تلفن و یا دستگاه از طریق گوشی 7.       امکان ارتباط راحت به صندوق صوتی شخصی 8.       کلید میانبر تماسی برای برقراری مکالمه در کوتاه ترین زمان 9.       امکان تنظیم گوشی در حالت عدم دریافت تماس (DND) 10.   امکان تنظیم گوشی در حالت انتقال تماس به داخلی دیگر یا به صورت خودکار (FWD)
معرفی کارت های TDA 600
http://ptkgroup.ir/admin/imgs/1439978769.کارت هاي برنامه ريزي_Page_1.jpg http://ptkgroup.ir/admin/imgs/1439978812.کارت هاي برنامه ريزي_Page_2.jpg http://ptkgroup.ir/admin/imgs/1439978842.کارت هاي برنامه ريزي_Page_3.jpg http://ptkgroup.ir/admin/imgs/1439978870.کارت هاي برنامه ريزي_Page_4.jpg
تلفن T7730 مناسب برنامه ریزی سانترال
http://ptkgroup.ir/admin/imgs/1437553396.7730_Page_1.jpg http://ptkgroup.ir/admin/imgs/1437553415.7730_Page_2.jpg
تاريخچه پيدايش مرکز تلفن
http://ptkgroup.ir/admin/imgs/1435465638.مرکز تلفن_Page_1.jpg http://ptkgroup.ir/admin/imgs/1435465662.مرکز تلفن_Page_2.jpg http://ptkgroup.ir/admin/imgs/1435465683.مرکز تلفن_Page_3.jpg http://ptkgroup.ir/admin/imgs/1435465703.مرکز تلفن_Page_4.jpg
آموزش Hold کردن تماس در سانترال
آموزش Hold کردن تماس در سانترال کم ظرفیت در سانترال کم ظرفيت پاناسونيک دو حالت مختلف جهت Hold کردن تماس ها وجود دارد. با توجه به اینکه افراد دیگر بتوانند تماس  Hold شده ی شما را بازیابی کنند یا خیر این دو حالت متفاوت است. حالتی که سایرین می توانند پاسخگو باشند General Call Hold و حالتی که تنها داخلی Hold کننده ی تماس می تواند اختصاصاً آن را بازیابی نماید Exclusive Call Hold نامیده می شود. نحوه کار در هر دو حالت و توسط گوشی های PT و SLT در ذیل نمایش داده شده است. General Call Hold Exclusive Call Hold
دریافت تماس داخلی اشغال از داخلي ديگر
دریافت تماس داخلی اشغال توسط داخلی دیگر با استفاده از تعریف  Hunting Group)در سانترال کم ظرفیت( زمانی که داخلی مورد نظر فرد تماس گیرنده با شرکت شما، مشغول مکالمه باشد و داخلی دیگر هم گروه با آن امکان پاسخگویی به آن تماس را داشته و خطش آزاد باشد در صورتی که  در برنامه ریزی سیستم برای آن گروه، Idle Extension hunting یا شکار داخلی بیکار تعریف شده باشد، تماس به سمت یکی از داخلی های آزاد آن گروه تغییر مسیر داده و به این ترتیب در این میان تماسی از دست نمی رود. برای اینکار کافی است تا داخلی های مورد نظر خود را عضو یک گروه کرده و برای آن گروه قابلیت شکار تماس را فعال نمائید. مثلاً اگر در شرکت خود پنج داخلی را برای واحد فروش خود در نظر گرفته اید با قرار دادن این پنج داخلی در یک گروه و تعریف Hunting Group برای آن می توانید سرویس بهتری به مشتریان خود داده و به تماس های آنها به راحتی پاسخ دهید. برای تعیین Hunting Group به روش زیر عمل کنید : 1- وارد محیط برنامه ریزی شده و کد 100 را وارد نمائید. 2- برای شماره ی گروه داخلی های مورد نظر این قابلیت را به کمک دکمه Select فعال یا غیر فعال (Enable/Disable) نمائید.  3- تغییرات را با کلید Store ذخیره کنید.  بدین ترتیب دیگر نگران تماس های از دست رفته به هنگام مشغول بودن داخلی های خود نخواهید بود.
محدودیت زمان مکالمه با خطوط خارج
تعیین محدودیت زمانی برای مکالمه ی داخلی ها با خطوط خارج از مجموعه (Extension-to-CO) همانگونه که در قسمت تعیین محدودیت زمان برای مکالمه (CO-to-CO) گفته شد این امکان وجود دارد تا برای مکالمه ی پرسنل تایمر تعریف کرد تا نتوانند بیش از زمان برنامه ریزی شده مکالمه نمایند. در مقاله ی قبلی تعیین محدودیت برای مکالمه در حالت CO-to-CO گفته شد و در این مقاله به حالت Extension-to-CO پرداخته می شود یعنی زمانی که می خواهیم برای مکالمه ی داخلی های خود با خارج از مجموعه تایمر تعریف کنیم. جهت تعیین محدودیت زمانی در حالت داخلی - شهری روش زیر را دنبال نمائید : 1- وارد محیط برنامه ریزی شده و کد 212 را وارد نمائید. 2- زمان مورد نظر خود را به عنوان حداکثر مدت زمان مکالمه از بین 1 تا 32 دقیقه انتخاب کنید. 3- تغییرات را با کلید Store ذخیره نمائید. در بازه زمانی 15- 5 ثانیه قبل از اینکه زمان تعریف شده به پایان برسد طرفین مکالمه بوق هشداری را شنیده و پس از منقضی شدن زمان، تماس به صورت خودکار قطع می شود.
محدودیت زمان مکالمه روي داخلي ها
اعمال محدودیت زمان مکالمه (تایمر) بر روی داخلی ها در سانترال کم ظرفیت در قسمت "تعیین محدودیت زمانی برای مکالمه ی داخلی ها" گفتیم که چگونه می توانیم زمانی را به عنوان حداکثر تایم مکالمه در سیستم تعریف کنیم تا زمان مکالمه کاربران داخلی ها از آن تجاوز نکند.  پس از انتخاب زمان مورد نظر که می توانست بین 1 تا 32 دقیقه متغیر باشد، باید این محدودیت را به داخلی ها اعمال نمائیم. می توانیم تعریف کنیم که تمام داخلی های سازمانمان از این محدودیت تبعیت نمایند و یا اینکه داخلی های خاصی را برای اینکار انتخاب کنیم.  جهت اعمال محدودیت زمانی در حالت داخلی- شهری مانند زیر عمل کنید: 1- وارد محیط برنامه ریزی شده و کد 613 را وارد نمائید. 2- داخلی های مورد نظر خود را انتخاب کرده و محدودیت را فعال (Enable) کنید. 3- تغییرات را با کلید Store ذخیره نمائید. 
فعال کردن Call Waiting در سانترال
فعال کردن Call Waiting در دستگاه سانترال کم ظرفیت پاناسونیک در سانترال کم ظرفیت پاناسونیک این امکان وجود دارد تا قابلیت Call Waiting را برای کاربران فعال کرده تا اگر در طول مکالمه تماس دیگری گرفته شد، فردی که پشت خط قرار دارد به جای شنیدن صدای بوق اشغال، بوق آزاد را شنیده و کاربر داخلی نیز با شنیدن صدای بوق از وجود تماس در پشت خط خود آگاه شود. این ویژگی به صورت پیش فرض برای داخلی ها فعال نیست و لازم به فعال سازی بوده تا بتوان از آن استفاده کرد. جهت فعال سازی قابلیت Waiting برای تماس های خارجی مانند زیر عمل می کنیم: • گوشی داخلی مورد نظر را بردارید. (PT/SLT) • 731 را شماره گیری کنید. • برای ست کردن این قابلیت عدد 1 و برای کنسل کردن آن کلید 0 را شماره گیری نمائید. • کلید مربع را فشار دهید. • پس از شنیدن صدای بوق گوشی را روی دستگاه قرار دهید. و جهت فعال سازی این قابلیت برای تماس های داخلی به روش زیر عمل می کنیم: • گوشی داخلی مورد نظر را بردارید. (PT/SLT) • 732 را شماره گیری کنید. • برای ست کردن این قابلیت عدد 1 و برای کنسل کردن آن کلید 0 را شماره گیری نمائید. • کلید مربع را فشار دهید. • پس از شنیدن صدای بوق گوشی را روی دستگاه قرار دهید.
تنظیمات موسیقی انتظار در سانترال
تنظیمات موسیقی انتظار (Music on hold) با ست کردن قابلیت Music on hold، وقتی با شما تماسی گرفته می شود و آن را در حالت انتظار قرار می دهید، فرد پشت خط، موزیکی را می شنود که نشان می دهد هنوز در حالت Hold قرار داشته و تماس قطع نشده است. به طور کلی این موزیک در سه حالت مختلف در دسترس است : 1) منبع صوتی داخلی (Internal) 2) منبع صوتی خارجی (External) 3) تن (Tone) سخت افزار مورد نیاز برای تأمین منبع اکسترنال شامل دستگاه های صوتی عرضه شده برای کاربران نظیر سی دی پلیر، رادیو و ... می باشد. از طریق محیط برنامه ریزی سیستم، می توان نوع Hold music را از میان سه حالت مختلف انتخاب کرد. برای این کار باید وارد حالت برنامه ریزی شده و دستورالعمل زیر را اجرا نمائید : 1-  کد 111 را وارد کنید. 2- به کمک کلید Select، نوع منبع صوتی را از میان گزینه های Internal/External/Tone انتخاب نمائید. 3-    پس از انتخاب آیتم مورد نظر کلید Store را جهت ذخیره ی تغییرات اعمال شده بفشارید.  * منبع صوتی داخلی و خارجی علاوه بر موزیک انتظار، جهت موسیقی پس زمینه (BGM) نیز استفاده می شوند. * موزیک انتظار در حالت Call Hold و Call Transfer قابل فعال سازی است.
مدیریت گزارش تماس ها در سانترال
مدیریت گزارش تماس ها در سانترال کم ظرفیت پاناسونیک مدیر سیستم می تواند اطلاعات تماس هر یک از داخلی ها را مشاهده کرده، پرینت گرفته و یا پاک نماید. مدیر تنها از طریق داخلی که به Jack 01 متصل است و با زدن پسورد سیستم و یا پسورد مدیر می تواند به وسیله ی گوشی های اختصاصی پاناسونیک که دارای صفحه نمایش هستند، مانند KX-T7730 وارد سیستم شود. اینکار باید در مواقعی انجام شود که هیچگونه تماسی با داخلی گرفته نمی شود و گوشی بر روی دستگاه قرار دارد. در شکل زیر مراحل کار به صورت کامل نشان داده شده است، با دنبال کردن هر یک از آنها می توانید به سهولت، گزارش تماس های مجموعه خود را کنترل و مدیریت نمائید.  • برای رفتن از یک شماره Jack به دیگری از کلید SP-PHONE و REDIAL استفاده کنید.  • برای تائید پاک کردن اطلاعات از کلید FWD/DND و یا کلید MESSAGE استفاده کنید.  
قابلیت Caller ID در سانترال کم ظرفیت
قابلیت Caller ID در سانترال کم ظرفیت PBX یا مرکز تلفن پاناسونیک قادر است اطلاعات تماس گیرنده که شامل نام و شماره ی تماس می شود را هنگامی که از خارج از مجموعه با شما تماس گرفته می شود دریافت کرده و نمایش دهد. این اطلاعات در صفحه نمایش تلفن های اختصاصی پاناسونیک و برخی از گوشی های تک خط SLT هنگام دریافت تماس، نشان داده می شوند. علاوه بر این، اطلاعات تماس در لیست تماس های دریافتی قرار گرفته که به راحتی قابل چک کردن و یا تماس از روی شماره های ثبت شده خواهد بود. می توان برنامه ریزی کرد که شماره تماس گیرنده پس از دریافت با تغییراتی مثل اضافه کردن خودکار شماره دسترسی CO و اضافه و یا حذف کردن رقم مشخصی از شماره تلفن های دریافتی، اصلاح شده و سپس نمایش داده شود. برای استفاده از قابلیت Caller ID بر روی خطوط، لازم است سرویس Caller ID از سوی مخابرات منطقه فعال شده باشد. پس ازکسب اطمینان از فعال سازی، جهت راه اندازی این قابلیت در سانترال باید وارد محیط برنامه ریزی شده و مراحل زیر را اجرا نمائید : 1- کد 900 را وارد نمائید. 2- کلید SP-PHONE را فشار دهید. 3- خطوطی را که می خواهید در صورت دریافت تماس اطلاعات تماس گیرنده را نمایش دهند، انتخاب کرده و با کلید MUTE آن را فعال نمائید (Enable کنید).  -4   جهت ذخیره تغییرات، کلید STORE را فشار دهید.
چگونگي تعریف نام برای داخلی ها
تعریف نام برای داخلی ها در سانترال هاي کم ظرفیت اختصاص دادن نام به داخلی ها در سانترال کم ظرفیت پاناسونیک با استفاده از گوشی های PT و در حالت برنامه ریزی دستگاه، به سهولت میسر است. چنانچه مایل باشید برای هر داخلی نام کاربر مربوطه را تعریف کنید، پس از رفتن به حالت برنامه ریزی سیستم (مراجعه به مقاله مربوطه)، مراحل زیر را اجرا کنید : 1- کد 604 را وارد نمائید. 2- کلید SP-PHONE را فشار دهید. 3- شماره داخلی مورد نظر را انتخاب کرده و نام دلخواه خود را حداکثر در ده کاراکتر با استفاده از کلید های شماره گیری و فشردن مکرر کلید برای انتخاب حروف مورد نظر، وارد نمائید. 4- با زدن کلید STORE تغییرات را ذخیره نمائید. بدین ترتیب در تماس های داخلی که در مجموعه گرفته می شود، نام و شماره داخلی در گوشی های PT نمایش داده خواهد شد.
پیام در حال انتظار در تلفن های تک خط
پیام در حال انتظار در تلفن های تک خط (در سانترال کم ظرفیت پاناسونیک) وقتی کاربر یک داخلی با داخلی دیگری تماس می گیرد، در صورتی که کسی به تماسش پاسخ ندهد، این امکان وجود دارد تا از پیغام در حال انتظار آگاه شود. بدین ترتیب روشن شدن چراغ یا کلید مربوطه بر روی تلفن آن کاربر، نشان می دهد که یک تماس از دست رفته و یا یک پیغام ضبط شده دارد. کلید MESSAGE جهت تماس برگشتی با داخلی مربوطه و یا گوش دادن به پیغام ضبط شده استفاده می شود. هنگامی که برای یک تلفن PT، پیغام گذاشته می شود، کلید MESSAGE و یا چراغ قرمز MESSAGE/Ringer روشن می شود. با فشردن کلید MESSAGE در حالیکه گوشی روی دستگاه قرار دارد اطلاعات تماس گیرنده مانند زیر نمایش داده می شود. برنامه ریزی سیستم تعیین می کند که یک تلفن تک خط (SLT) می تواند اطلاعیه پیغام در حال انتظار که توسط داخلی های دیگر گذاشته شده را دریافت کند یا خیر! برای فعال سازی این قابلیت باید مراحل زیر را انجام دهید : 1- وارد محیط برنامه ریزی شده و کد 619 را وارد نمائید. 2- کلید SP-PHONE را زده تا وارد برنامه شوید. 3- داخلی مورد نظر خود را که می خواهید این قابلیت برایش فعال شود را از میان 24 داخلی موجود انتخاب نمائید. 4- با کلید MUTE می توان، حالت Disable را به حالتEnable تغییر داد.
اصطلاح خط رانژه یعنی چه؟
اصطلاح خط رانژه یعنی چه؟ خط رانژه خط تلفنی است که می‌تواندvoice  و data را هم‌زمان با هم روی یک خط منتقل کند. بنابراین قابلیت ارایه‌ی سرویس ADSL را داراست. قبل از این که بتوانید از خط تلفن خود به عنوان خط ADSL استفاده کنید باید این خط از طرف مخابرات و به درخواست شرکت ارایه دهنده‌ی سرویس، رانژه شود.
فروش اقساطی تلفن سانترال و گوشی
لطفا جهت اطلاع از شرایط اقساط با شماره تلفنهای 9- 88980298 تماس حاصل نمایید . باتشکر گروه فني مهندسي پايا
لزوم سیستم ارت و ایجاد چاه ارت
چاه ارت در سایتهای کامپیوتری زمین مناسب از دو بابت حائز اهمیت می‌باشد : الف ـ حفاظت در مقابل صاعقه و اضافه ولتاژها ب ـ هم پتانسیل بودن تجهیزات نصب‌شده در سایت و کارکرد صحیح آنها بخصوص تجهیزات دیجیتال و انتقال دیتا با توجه به بکارگیری تجهیزات کامپیوتری جدید  لازم است به موضوع ارت و روش اجرای اصولی آن اهمیت بیشتری داده شود تا در آینده از آسیب رسیدن به نیروی انسانی و تجهیزات کامپیوتری پیشگیری شده و از عملکرد صحیح تجهیزات اطمینان داشته باشیم . لزوم استفاده از سیستم ارت : به منظور حفاظت افراد و دستگاهها ، اضافه ولتاژهای تولید شده در بدنه که باعث صدمه دیدن دستگاهها و افراد می‌شود ، همچنین ولتاژهای بسیار زیاد و خطرناک ناشی از برخورد صاعقه با دکلهای کامپیوتری را باید در جایی خنثی نمائیم . به همین منظور استفاده از سیستم ارت و حفاظت از تجهیزات بسیار لازم و ضروری است بعلاوه با افزایش استفاده از سیستمهای دیجیتالی و حساس ، لزوم بازنگری در طراحی ، نصب و نگهداری سیستمهای حفاظتی گراندینگ وجود دارد به طور خلاصه اهداف بکارگیری سیستم ارتینگ یا گراندینگ عبارتند از : الف ـ حفاظت و ایمنی جان انسان ب ـ حفاظت و ایمنی وسایل و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی ج ـ فراهم آوردن شرایط ایده‌ال جهت کار د ـ جلوگیری از ولتاژ تماسی ه ـ حذف ولتاژ اضافی و ـ جلوگیری از ولتاژهای ناخواسته و صاعقه ز ـ اطمینان از قابلیت کار الکتریکی - روشهای اجرای ارت یا زمین حفاظتی : بطور کلی جهت اجرای ارت و سیستم حفاظتی دو روش کلی وجود دارد که ذیلاً ضمن بیان آنها ، موارد استفاده و تجهیزات مورد نیاز هر روش و نحوه اجرای هر یک بیان می‌گردد . ۱ـ زمین عمقی : در این روش که یک روش معمول می باشد از چاه برای اجرای ارت استفاده می شود. ۲- زمین سطحی: در این روش سیستم ارت در سطح زمین (برای مناطقی که امکان حفاری عمیق در آنها وجود ندارد) و یا در عمق حدود ۸۰ سانتیمتر اجرا می گردد. در چه شرایطی از روش سطحی برای اجرای ارت استفاده نمائیم ؟ در مکانهایی که : ـ فضای لازم و امکان حفاری در اطراف سایت وجود داشته باشد . ـ ارتفاع از سطح دریا پائین باشد مانند شهرهای شمالی و جنوبی کشور . ـ پستی و بلندی محوطه سایت کم باشد . ـ فاصله بین دکل و سایت زیاد باشد . با توجه به مزایای روش سطحی اجرای ارت به این روش ارجحیت دارد . - اجرای ارت به روش عمقی : الف ـ انتخاب محل چاه ارت : چاه ارت را باید در جاهایی که پایین‌ترین سطح را داشته و احتمال دسترسی به رطوبت حتی‌الامکان در عمق کمتری وجود داشته باشد و یا در نقاطی که بیشتر در معرض رطوبت و آب قرار دارند مانند زمینهای چمن ، باغچه‌ها و فضاهای سبز حفر نمود. ب- عمق چاه با توجه به مقاومت مخصوص زمین ، عمق چاه از حداقل ۴ متر تا ۸ متر و قطرآن حدودا ۸۰ سانتیمتر می تواند باشد. در زمین هایی که با توجه به نوع خاک دارای مقاومت مخصوص کمتری هستند مانند خاکهای کشاورزی و رسی عمق مورد نیاز برای حفاری کمتر بوده و در زمینهای شنی و سنگلاخی که دارای مقاومت مخصوص بالاتری هستند نیاز به حفر چاه با عمق بیشتر می باشد. برای اندازه گیری مقاومت مخصوص خاک از دستگاههای خاص استفاده می گردد. در صورتی که تا عمق ۴ متر به رطوبت نرسیدیم و احتمال بدهیم در عمق بیشتر از ۶ متر به رطوبت نخواهیم رسید نیازی نیست چاه را بیشتر از ۶ متر حفر کنیم . بطور کلی عمق ۶ مترو قطر حدود ۸۰ سانتیمتر برای حفر چاه پیشنهاد می گردد. محدوده مقاومت مخصوص چند نوع خاک در جدول زیر آمده است. باغچه‌ای  ۵ الی ۵۰ رسی ۸ الی ۵۰ مخلوط رسی ، ماسه‌ای و شنی   ۲۵ الی ۴۰ شن و ماسه  ۶۰    الی ۱۰۰ سنگلاخی و سنگی  ۲۰۰ الی ۱۰۰۰۰     ج ـ مصالح مورد نیاز مصالح مورد نیاز و مشخصات آن برای اجرای چاه ارت ( روش عمقی )  و Rod کوبی  (روش سطحی ) در جدول زیر آمده است.   ردیف نوع جنس توضیحات 1 میله برقگیر میله برقگیر به طول ۵/۱متر و قطر آن۱۶   میلیمتر وجنس آن مس خالص و نوک تیزباشد 2 بست میله برقگیر به سیم ارت جهت اتصال میله برقگیر به سیم ارت در نقاطی که ارتفاع دکل حدودا ۲۰ متر باشد 3 یوبولیت جهت استغاده در میله برقگیر 4 بست سیم به دکل سیم نمره ۵۰ را به اندازه های لازم بریده و رشته رشته کرده جهت اتصال سیم ارت به دکل استفاده می نمائیم ۵  تسمه آلومینیومی یا مسی در اندازه ۳*۳۰*۱۰۰ میلیمتر عدد بکار گیری با یوبولیت جهت بستن میله برق گیر در دکل های مهاری 5 سیم مسی نمره ۵۰ متر ۷ رشته 6 کابلشو نمره ۵۰ جهت اتصال سیستم ارت به شینه داخل سایت و یا اتصال پای دکلهای مهاری و خود ایستا به سیستم ارت 7 لوله پلی اتیلن ۱۰ اتمسفر برای ایجاد پوشش عایق روی سیم مسی در محوطه و محل تردد 8 بست لوله پلی اتیلن همراه پیچ و رولپلاک جهت اتصال لوله پلی اتیلن به دیوار 9 پودر انفجاری cadweld جهت جوش دادن سیم به صفحه یا سیم به میله ROD یا اتصال سیمها به یکدیگردر نقاطی که دسترسی به جوش نقره یا جوش برنج وجودندارد 10 شینه مسی به ابعاد ۳*۳۰*۲۵۰ میلیمتر برای نصب در داخل سایت و اتصال دستگاهها 11 صفحه مسی ۵٫*۵۰*۵۰ مورد استفاده در روش عمقی × 12 مقره همراه پیچ و رولپلاک جهت اتصال شینه مسی به دیوار 13 پیچ و مهره نمره ۸ با واشر فنری و تخت جهت استفاده شینه مسی –پلیت-شینه پای دکل 14 بست سیم به صفحه مسی به منظورمحکم کردن اتصال سیم روی صفحه مسی 15 بست دو سیم نمره ۵۰ جهت اتصال دو سیم نمره ۵۰ روی زمین 16 پلیت مخصوص اتصال میله برقگیر به دکل برای دکل های خود ایستای ۶۰متری استفاده می گردد. 17 شینه مسی مخصوص پای دکل ۳*۳۰*۱۰۰ برای وصل نمودن پای دکل های خود ایستای ۶۰متری به سیستم ارت 18 میله ROD در روش سطحی استفاده می گردد. 19 بست مربوط به سیم مسی و میله ROD برای اتصال سیم به میله برقگیر یاROD 20 کرپی ابروئی همراه پیچ و مهره برای بستن میله برقگیر به دکل های ۱۰۰ فوتی و دکل های خود ایستای لوله ای 21 بنتونیت اکتیو کیلو برای روش عمقی و سطحی 22 بست میله برقگیر به پلیت جهت اتصال میله برقگیر به پلیت در دکلهای خود ایستای۶۰متری   × : صفحه مسی به ابعاد ۵/.*۴۰*۴۰ سانتیمتر برای مناطق شمالی کشور و ۵/۰*۵۰*۵۰ سانتیمتر برای مناطق نیمه خشک مانند تهران و ۵/۰*۷۰*۷۰ سانتیمتر برای مناطق کویری استفاده شده و محصول کارخانه مس شهید باهنر باشد . از صفحه مسی با ضخامت ۳ یا ۴ میلیمتر نیز می توان استفاده نمود. د – اتصال سیم به صفحه مسی اتصال سیم به صفحه مسی بسیار مهم می باشد و هرگز و در هیچ شرایطی نباید این اتصال تنها با استفاده از بست ، دوختن سیم به صفحه و یا … برقرار گردد. بلکه حتما باید سیم به صفحه جوش داده شود و برای استحکام بیشتر با استفاده از ۲ عدد بست سیم به صفحه ( ردیف ۱۵ جدول مصالح مورد نیاز ) بسته شده و محکم گردد. برای جوش دادن قطعات مسی به یکدیگر از جوش برنج یا نقره استفاده شود و در صورت عدم دسترسی به این نوع جوش از جوش (Cadweld) استفاده گردد. ه – حفر چاه ارت با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه چاهی با عمق مناسب و در مکان مناسب (با توجه با راهنمای انتخاب محل چاه ارت ) حفر گردد. شیاری به عمق ۶۰سانتیمتر از چاه تا پای دکل برای مسیر سیم چاه ارت تا برقگیر روی دکل همچنین برای سیم ارت داخل ساختمان حفر نمائید. در صورتی که مسیر ۲ سیم مشترک باشد بهتر است مسیر دو سیم ایزوله گردند. همینطور مسیر سیمها باید کوتاهترین مسیر بوده و سیم میله برقگیر و ارت حتی الامکان مستقیم و بدون پیچ و خم باشد و نبایستی خمهای تند داشته باشد و در صورت نیاز به خم زدن سیم در طول بیش از۵۰ سانتیمتر انجام گردد. و – پر نمودن چاه ارت ابتدا حدود ۲۰ لیتر محلول آب و نمک تهیه و کف چاه میریزیم بطوریکه تمام کف چاه را در برگیرد بعد از ۲۴ ساعت مراحل زیر را انجام می دهیم . ۲-به ارتفاع ۲۰ سانتیمتر از ته چاه را با خاک رس و یا خاک نرم پر مینمائیم. ۳- به مقدار لازم (حدود ۴۵۰کیلو گرم معادل ۱۵ کیسه ۳۰ کیلو گرمی)بنتونیت را با آب مخلوط کرده و بصورت دوغاب در میاوریم و مخلوط حاصل را به ارتفاع ۲۰ سانتیمتر از کف چاه میریزیم هر چه مخلوط حاصل غلیظ تر باشد کیفیت کار بهتر خواهد بود. ۴-صفحه مسی را به ۲ سیم مسی نمره ۵۰ جوش میدهیم این سیمها یکی به میله برقگیر روی دکل و دیگری به شینه داخل ساختمان خواهد رفت بنابراین طول سیم ها را متناسب با طول مسیر انتخاب می نمائیم. ۵- صفحه مسی را بطور عمودی در مرکز چاه قرار می دهیم ۶- اطراف صفحه مسی را با دوغاب تهیه شده تا بالای صفحه پر می نمائیم ۷- لوله پلیکای سوراخ شده را بطور مورب در مرکز چاه و در بالای صفحه مسی قرار می دهیم و داخل لوله پلیکا را شن میریزیم تا ۵۰ سانتیمتر از انتهای لوله پر شود این لوله برای تامین رطوبت ته چاه می باشد و در فصول گرم سال تزریق آب از این لوله بیشتر انجام گردد. لازم بذکر است در مواردی که چاه ارت در باغچه حفر شده باشد و یا ته چاه به رطوبت رسیده باشد و یا کلا در جاهایی که رطوبت ته چاه از بالای چاه یا از پایین چاه تامین گردد نیازی به قراردادن لوله نمی باشد . ۸- بعد از قراردادن لوله پلیکا به ارتفاع ۲۰ سانتیمتر از بالای صفحه مسی را با دوغاب آماد شده پر مینمائیم. ۹-الباقی چاه را هم تا ۱۰ سانتیمتر بر سر چاه مانده ، با خاک معمولی همراه با ماسه یا خاک سرند شده کشاورزی پر می نمائیم و ۱۰ سانتیمتر از چاه را برای نفوذ آب باران و آبهای سطحی به داخل چاه با شن و سنگریزه پر می نمائیم روئ چاه مخصوصا در مواقعی که از لوله پولیکا استفاده نمی گردد نباید آسفالت شده و یا با سیمان پر گردد. ۱۰-داخل شیار های حفاری شده را با خاک سرند شده کشاورزی یا خاک نرم معمولی و یا خاک معمولی مخلوط با بنتونیت پر نمائید نصب شینه و میله برقگیر شینه داخل ساختمان باید توسط مقره هایی از دیوار ساختمان ایزوله گردد.قطر و طول شینه بستگی به تعداد انشعابات داخل ساختمان دارد .(تمامی تجهیزات داخل ساختمان بایستی بطور جداگانه و موازی به این شینه متصل گردد.) در حالتیکه دکل روی ساختمان قرار داشته باشد سیم میله برقگیر نبایستی از داخل ساختمان برده شود بلکه باید خارج از ساختمان سیم کشیده شود و همینطور مسیر عبوری سیم ارت به داخل ساختمان تا شینه ورودی ساختمان باید عایق دار باشد. در پای دکل توسط بست ، سیم میله برقگیر به یکی از پایه های دکل خیلی محکم متصل شود و تا بالای دکل به میله برقگیر متصل گردد. لازم بذکر است مسیر میله برقگیر از کابلهایی که به آنتنها می روند باید جدا باشد . اجرای ارت به روش سطحی هفت روش برای اجرای زمین سطحی وجود دارد که عبارتند از : ۱-ROD 2-RING 3-پنجه ای (شعاعی)۴-مختلط ۵- حلزونی ۶- الکتروشیمیایی ۷- شبکه ای اجرای ارت به روش ROD کوبی مصالح مورد نیاز مصالح مورد نیاز همانند روش عمقی می باشد با این تفاوت که به جای صفحه مسی از میله های مغز فولادی ۵/۱ متری و با قطر ۱۴ میلیمتر و با روکش مس استفاده می نمائیم. روش اجرا کانالی به عمق ۸۰ سانتیمتر و عرض ۴۵ سانتیمتر و طول X حفر می نمائیم طول کانال را به دو روش میتوان تعیین نمود. الف – اندازه گیری مقاومت مخصوص خاک و انجام محاسبات لازم ب – به روش تجربی که در ادامه شرح داده می شود. ج- چنانچه سایت دارای دکل خود ایستا می باشد برای حفر کانال از فاصله بین اتاق تجهیزات و دکل و همچنین اطراف دکل استفاده شود . د- چنانچه دکل روی ساختمان قرارداشته حفاری با در نظر گرفتن اتاق دستگاه و دکل در مسیری که زمین رطوبت بیشتری دارد انجام گیرد. ه – پس از آماده شدن کانال ۲ میله به فاصله ۳متر از یکدیگر در زمین میکوبیم به گونه ای که حدود ۱۵ سانتیمتر از میله ها بیرون بمانند سپس ۲میله را با کابل مسی یا کابل برق به هم وصل نموده و با دستگاه ارت سنج مقاومت زمین ایجاد شده را اندازه میگیریم ، چنانچه مقاومت نشان داده شده با دستگاه بالای ۴ اهم بود میله دیگری به فاصله ۳ متر از میله دوم میکوبیم و با اتصال ۳ میله به هم مقاومت زمین ایجاد شده را اندازه گیری می نمائیم . اینکار را تا زمانی که مقاومت اندازه گیری شده به زیر ۴ اهم برسد ادامه می دهیم بعد از آنکه به تعداد کافی میله کوبیده شد سیمی را که به شینه مسی نصب شده در اتاق دستگاه متصل است به تک تک میله ها جوش داده و به سمت دکل میبریم. و – برای پر نمودن کانال ابتدا با بنتونیت روی سیم مسی را پوشانده (در زمینهایی که رطوبت کافی ندارند) و سپس با خاک سرند شده کشاورزی یا خاک نرم کانال را پر می نمائیم. ز – مقاومت زمین اجرا شده را اندازه گیری نموده و ثبت مینمائیم ( بعد ازپر کردن کانال مقاومت زمین اندازه گیری شده کاهش خواهد داشت و باید کمتر از ۳ اهم باشد.) نکته : در مناطق سردسیر عمق کانال حفاری شده و بطور کلی مسیر عبور کابل مسی خیلی مهم می باشد و نباید در معرض یخبندان قرار گیرد . تاثیر کاهش درجه حرارت بر افزایش مقاومت سیستم زمین به شرح زیر می باشد . دما بر حسب درجه سانتیگراد میزان مقاومت بر حسب اهم بر متر ۲۰+ ۷۲ ۱۰+ ۹۹ ۰ ۱۳۸ ۵- ۷۹۰ سایر روش ها: روش های دیگر در مناطق کوهستانی و سنگلاخی و مکانهای خاص کاربرد دارد که بنا به مورد با بازدید از محل و اندازه گیریهای لازم میتواند طرح مناسب تهیه گردد اجرای ارت در ارتفاعات ارتفاعات کشور را با توجه به نوع زمین و خاک میتوان به سه دسته تقسیم کرد. ارتفاعات خاکی که امکان حفاری و کوبیدن میله مغز فولادی در آنها وجود دارد. ارتفاعات سنگلاخی که امکان حفاری عمیق در آنها وجود ندارد ولی میتوان شیار ایجاد کرد. ارتفاعات صخره ای برای حالت اول : به یکی از روش های حفر چاه یا کوبیدن ROD میتوان سیستم ارت را اجرا نمود در حالت دوم شیارهایی بصورت ستاره و پنجه ای ایجاد نموده و تسمه مسی را در داخل شیار ها خوابانده و برای کاهش مقاومت روی تسمه را با مخلوط خاک و بنتونیت می پوشانیم . نکته : کلیه اتصالات در زیر خاک باید به یکدیگر جوش داده شود . روش اول : در زمینهای صخره ای که امکان حفاری وجود ندارد با مصالح ساختمانی کانال ساخته، تسمه مسی را در کف کانال خوابانده و کانال را با بنتونیت پر می نمائیم . طول کانال یا کانالها باید به اندازه ای باشد که مقاومت اندازه گیری شده زیر ۳ اهم گردد. برای گرفتن نتیجه مطلوب میبایستی داخل کانال بصورت مصنوعی دائما مرطوب نگهداشته شود. روش دوم: روش شبکه ای است بدین صورت که ابتدا شبکه شطرنجی با سیم مسی به طول ۳+x و عرض۳+y بطوریکه نقاط اتصال به هم جوش داده شده درست کرده سپس با مصالح ساختمانی آنرا در زمین با بنتونیت به ارتفاع ۴۰cm بطوریکه ابتدا ۲۰cm بنتونیت ریخته سپس شبکه ساخته شده را قرار داده و روی آنرا هم تا ۲۰cm با بنتونیت می پوشانیم و انشعابهای لازم جهت دکل و سایت ونقاط دیگر از آن گرفته میشود متغییر های x و y به میزان مقاومت خوانده شده بستگی دارد . نکات عمومی و مهم در خصوص سیستمهای ارت ۱-کلیه اتصالات با مفتول برنج یا نقره جوشکاری گردد.سطح جوش باید CM 6 باشدو جهت اتصالات وجوشکاری رعایت گردد(در مواردی کدولد توصیه میشود). ۲-ازهرپایه دکلهای خودایستا هم فونداسیون دکل توسط سیم مسی و بست مخصوص به سیستم ارت و هم پای دکل به سیستم ارت جوشکاری گردد. ۳-سیم میله برقگیر ازپایه ای که آنتنهای کمتری نصب می شود و با کابلهای روی لدر حداکثرفاصله را داشته باشد،بدون خمش درمسیر ومستقیما به رینگ داخل کانال و از کوتاهترین مسیر توسط جوش متصل گردد. ۴-میله برقگیر روی دکل در بالاترین نقطه دکل(با رعایت مخروط حفاظتی با زاویه ۴۵ درجه ) بطوریکه تجهیزات راکاملا پوشش دهد،قرارگیرد و جنس آن تمام مس با آلیاژ استاندارد به قطرmm 16 و طول آن بستگی به ارتفاع نصب انتنهای روی دکل دارد. ۵-شعاع خم سیم مسی حداقل CM20 وزاویه قوس حداقل ۶۰ درجه رعایت گردد(رعایت زاویه خمش سیم مسی ) ۶- پایه‌ها و نقاط ابتداوانتهای لدر افقی به سیستم گراند متصل گردد. ۷-کلیه کابلهای ورودی به سالن دستگاه توسط بست گراند به بدنه دکل و ابتدای لدر افقی(بعد از محل خم شدن کابل)گراند شوند. ۸-به هیچ عنوان در روی دکل،جوشکاری صورت نگیرد. ۹-اتصال از شبکه گراند سیستم اجرا شده به تانکر سوخت دیزل ژنراتور، تانکر آب هوایی ، اسکلت فلزی ساختمان و در و پنجره های اتاق دستگاه صورت گیرد. ۱۰-اگر سیستمی‌ازقبل‌اجرا شده باشد،سیستم قدیم به‌جدید در عمق‌خاک متصل گردند. ۱۱-سیم‌ارت‌ درروی زمین باید باروکش‌وسیم‌داخل‌کانالها‌ باید بدون روکش و مستقیم کشیده شود. ۱۲-پرکردن کانال باید با خاک سرند شده کشاورزی یا خاک نرم انجام گردد. ۱۳-ارتفاع نصب شینه مسی CM 50 ازکف تمام شده باشد. ۱۴-شینه داخل اتاق حدالمقدور به چیدمان دستگاهها نزدیک باشد. ۱۵-ازهر دستگاهی جداگانه سیم ارتی به شینه متصل گردد ( قطر و طول شینه گراند بستگی به تعداد انشعابات آن دارد). ۱۶- در دکلهای مهاری پر ظرفیت ، مهارهای دکل بایستی توسط بست مخصوص به گراند اتصال یابد. ۱۷- جهت استفاده ترانس برق شهر در ایستگاههای مخابرات بایستی گراند جداگانه اجرا گردد. ۱۸- در سایتهای کامپوتری جهت اجرای سیستم زمین حتی المقدور بایستی از یک زمین با سطح یکنواخت ( بدون شیب ) استفاده نمود. ۱۹- در ایستگاهها بین نول و گراند نبایستی اختلاف ولتاژ وجود داشته باشد. ۲۰- در دکلهای پر ظرفیت که ابعاد قسمت بالای دکل بیشتر از m 2 می‌باشد نیاز به نصب یک عدد برقگیر اضافی در سمت مقابل برقگیر اول می‌باشد. ۲۱- در سیم‌کشی داخل محوطه سایت های کامپوتری برای چراغهای روشنایی و سایر موارد باید از کابل زمینی استفاده گردد و در ایستگاههای بالای کوه و نقاط دور از شهر نباید از چراغهای روشنایی خیابانی استفاده شود. ۲۲- استاندارد قابل قبول آزمایش و تحویل اتصال زمین برای سایتهای کوچک زیر ۱۰ اهم و برای سایت های بزرگ و مهم زیر ۳ اهم می‌باشد.
نرم افزار شارژینگ/ پرینت مکالمات
بسیاری از شرکت ها و ادارات ، هتلها و ... نیازمند مدیریت بر مدت و هزینه تماسها و اعمال مدیریت بر هزینه و زمان تماسهای مجموعه می باشند . این نرم افزار با جمع آوری اطلاعات مربوط به تماسهای برقرار شده از مرکز تلفن ، برای کاربران برنامه امکان مدیریت جستجو ، دریافت گزارشات ، گزارشات تماسهای ورودی و خروجی با اطلاعات کامل شامل زمان ، خط شهری ، داخلی ، نوع تماس ، محاسبه هزینه تماس ، گروهبندی داخلی ها و .... را برای خط های ورودی و خروجی فراهم می آورد . ویژگی های دیگر : نرم فزار تحت شبکه با امکان تعریف کاربران بصورت نامحدود کار با پایگاه داده SQL Server 2008 R2 & 2012 و پایین تر امکان چاپ و گرفتن خروجی گزارشات با فرمتهای word – excel – access – text – html و .... انواع گزارشات شامل گزارشات عمومی ، ریز مکالمات ، مزاحم یاب و ......دفترچه تلفن ، تعریف داخلی ها، خطوط شهری، کاربران سیستم ، تعرفه ها و هزینه های تماس و...... کنترل تماسها و کاهش هزینه ها ی تماس  امکان search تماس ها براساس شماره تلفن، مدت زمان مکالمه، زمان تماس، تاریخ تماس ثبت تاریخ و زمان و مدت مکالمه  محاسبه هزینه های تماسهای برقرار شده  شارژینگ مرکز تلفن و سیستم ها ی سانترال  تهیه گزارشات در بازه های زمانی دلخواه  قابلیت خواندن اطلاعات از سیستم تلفن سانترال از طریق پورتهای LAN و RS232 و USB ، بدون نیاز به هیچگونه امکانات سخت افزاری دیگر  (توانایی ارتباط با CRM و امکان ارائه گزارش online تماسها)
زوج یاب خطوط شهری و داخلی
دیگر نگران مشکل اتصالی یا قطع شدن سیم تلفن خود نباشید شما میتوانید در کمتر از 5 دقیقه و با فشار دادن یک دکمه سر سیم مورد نظر خود را در شلوغ ترین پستها و mdfهای مخابراتی ساختمانها پیدا کنید و خط قطع خود را وصل نمایید.
ضبط و کنترل خطوط ویژه مدیران
مشتریان شما با هزینه گزاف به دست آمده اند کارمندان شما چگونه با مشتریان ارتباط برقرارمیکنند؟ حتما شما به عنوان یک مدیر مقتدر بعد از صرف هزینه های زیاد برای تبلیغ و در نهایت تماس مشتری با شرکت میخواهید بدانید که کارمند شما با مشتری چگونه برخورد دارد آیا میتواند مشتری را جذب کند؟ کنترل و نظارت، افزایش رضایتمندی مشتری را در پی دارد . امکانات سیستم : 1- ضبط نامحدود دو طرفه مکالمات تلفنی 2-  نمایش و ثبت مدت ، تاریخ ، ساعت مکالمه ، شماره تماس گیرنده و شماره تماس گرفته شده 3-  سازگار با شبکه سراسری تلفن کل کشور 4-  پخش زنده تماسهای جاری 5- ضبط فشرده و رمزنگاری شده کلیه اصوات بر روی رایانه و یا رم (به دلخواه) 6-  نمایش وضعیت تمامی خطوط بر روی دستگاه و بر روی نرم افزار 7-  طراحی نرم افزار به صورت کلاینت و سرور 8-  نصب ، تنظیم و کاربری بسیار آسان ابعاد کوچک 7*11سانتیمتر مزایای بکارگیری سامانه ضبط مکالمات تلفنی : کاهش چشمگیر هزینه های تلفن - کاهش تعداد و زمان تماسها - حذف تماسهای بی مورد و شخصی - کنترل و نظارت بر عملکرد کارکنان - نظارت بر حسن برخورد و اطلاع رسانی در تماسهای تلفنی – ارتقای کیفیت مکالمات با توجه به احساس نظارت - ارتقای امنیت سازمانی و بهروری -ظبط مکالمات تلفنی-  افزایش قدرت مدیریت شما- استفاده در  مراکز اداری و تجاری جهت کنترل هزینه تلفن ثابت و افزایش مدیریت کارمندان به صورت نامحسوس   ظبط مکالمات تلفنی در 2 نوع مختلف بوده که شامل : 1-  بدون نیاز به کامپیوتر ، همراه با رم رایگان اصل مکالمه و شماره تلفن ورودی و خروجی روی رم ریخته شده و در صورت نیاز رم را درآورده و با استفاده از کامپیوتر به مکالمه گوش دهید و شماره تلفن و تاریخ تماس را آرشیو نمائید . 2-  پورت  USBبا نرم افزار جهت نصب در کامپیوتر نسخه جدید این دستگاه میتواند با نرم افزار قدرتمند خود جهت نمایش شماره تماس های خروجی و وروی و مشخصات کلی شامل: آدرس ، تعداد دفعات تماس و ضبط مکالمه را به صورت آرشیو نمایش دهد. استفاده و نصب فوق العاده آسان است. فقط کافیست خط تلفن را به دستگاه نصب کنید . جهت کلیه مراکز اداری و تجاری رستورانها ، آژانسهای مسافرتی و اتومبیل و ... حتی منازل با قیمت فوق العاده پائین ظبط مکالمات بعد از برداشتن گوشی و توقف ضبط در صورت قطع تماس بصورت کاملا هوشمند بر روی رم با 200 ساعت آرشیو - دارای 1 ورودی صوتی آنالوگ برای ضبط صدای محیط با قابلیت شناسائی صدای انسان -ضبط و آرشیو بندی ) این میکروفن با حساسیت به صدا، شروع به ضبط کرده و به صورت هوشمند در سکوت ضبط را قطع میکند. قابلیت تشخیص وضعیت های مختلف تلفن شامل : گذاشتن گوشی -برداشتن گوشی ، ثبت شماره دریافتی و شماره ارسالی –تماسهای نا موفق، تشخیص شماره گیری بصورت پالس و تون بدون ایجاد اختلال و نویز، تشخیص شماره داخلی مکالمات شهری برای کلیه مراکز تلفن - عدم ایجاد هرگونه نویز روی صدا و خطوط 1 خط 2خط 4خط 6خط 8خط 16خط 32خط 64خط، اتصال سخت افزار اکسترنال از طریق پورت،USB کارکرد مستقل و بدون نیاز به مودم سازگار با کلیه سیستمهای سانترال، امکان شروع ضبط بر اساس دستور کاربر مشاهده وضعیت کلیه خطوط در هر لحظه یکسان سازی سطح صدای دو طرف مکالمه و تقویت صدا بصورت نرم افزاری در هنگامضبط ارائه گزارش دقیق از کارکرد هر یک از خطوط بصورت مجزا با امکان چاپ کلیه گزارشها بر روی پرینتر ، مرتب سازی گزارشها براساس شماره تلفنهای شماره گیری شده با امکان درج Password  بمنظور دسترسی به تنظیمات / پخش مکالمات / توقف یا خروج سازگار با هر نوع کامپیوتر اعم از PC و LAPTOP نصب و جابجایی سخت افزار و نرم افزار بدفعات و بدون محدودیت/ اجرای اتوماتیک برنامه همزمان با اجرای ویندوز/ ایمنی صد در صد / بهره برداری و استفاده آسان / حجم کم سخت افزار مربوطه/ 1سال گارانتی بی قید شرط 5سال خدمات واقعی/ عملکرد سیستم به صورت  Online & Offline /دمای فعالیت 20- تا 70+ درجه سانتیگراد
نرم افزار شارژینگ تحت ویندوز کارین
نرم افزار محاسب کارين اولين نرم افزار صدور صورت حساب و ثبت مکالمات سيستمهاي تلفن کارين 2000 و تنها نرم افزار تحت ويندوز براي کارين 96 و کارين 500 با امکانات بسيار متنوع مناسب براي ادارت هتلها و بيمارستان ها داري تمام امکانات نسخه سرعت-پايداري - زبان قابل درک و... از مزاياي برنامه به شمار مي آيند.تحت  ويندوز بودن وسازگاري با ويندوز هاي 98و2000وXP, Vista  مزيت ديگر اين برنامه است که شما را از نصب سرور 2000 (windows server 2000) و Service pack 4 و sql  بي نياز ميکند. ارتقاي رايگان براي نسخه هاي بعدي نيز براي خريداران پيش بيني شده است. محاسبه صورت حساب تلفن هاي داخلي در هر بازه زماني دلخواه و محاسبه به تفکيک نوع تماس (شهري – بين شهري- موبايل و بين الملل) محاسبه صورت حساب داخلي در بازه ساعت دلخواه به منظور محاسبه بها براي شيفتهاي مختلف گزارش تمام تماسهاي ورودي وخروجي با قيد تاريخ – ساعت- مدت – شماره تلفن – داخلي- خط شهري امکان گزارش گيري تفکيکي از  داخلي ها - تماسهاي ورودي وخروجي دربازه تاريخ وساعت دلخواه امکان گزارش گيري بر حسب مدت مکالمه  از هر خط يا داخلي دلخواه امکان گزارش گيري تماس هاي خروجي بر حسب نوع تماس شهري مويايل شهرستان وبين الملل امکان گزارش گيري از شماره مقصد خاص امکان تلفيق تمام موارد فوق در يک گزارش گيري امکان گزارشگيري از داخلي- دپارتمان امکان تهيه همزمان گزارش به تعداد نامحدود جهت مقايسه امکان رد يابي مکالمات از داخليهاي مورد نظر در هر بازه تاريخ يا ساعت  به شماره مورد نظر امکان تهيه نسخه چاپي از تمام گزارشهاي فوق الذکر ليست خطوط داخلي تخصيص نيافته محاسبه بهاي مکالمات طبق جداول مخابراتي امکان تعريف جداول بهاي مخابراتي امکان تعريف دپارتمان و زير مجموعه براي هر دپارتمان براي تخصيص خطوط داخلي  نام گذاري خطوط داخلي و امکان اختصاص بيش از يک داخلي به هر زير مجموعه محاسبه صورت حساب براي هر دپارتمان سطح بندي دسترسي کاربران به امکانات برنامه در سه سطح امکان تعريف ليست سياه براي مکالمات خروجي هشدار براي تماسهاي  طولاني وپر هزينه وشماره هاي ليست سياه چاپ گزارش يا صدور گزارش به نرم افزار word صدور گزارش يه صورت HTMLجهت ارسال به ايميل دفتر تلفن با  امکان جستجو بر حسب نام يا شماره ليست خارج از مکالمه  براي  ناديده گرفتن شماره هاي دلخواه در محاسبه هزينه مکالمات گزارشگيري از مکالمات داخلي
کدام دستگاه سانترال مناسب شماست؟
اگر دفتر کار شما کوچک است و در حال حاضر حداکثر 3 خط شهری و 8 داخلی دارید یشنهاد ما به شما مرکز تلفن KX-TES 824 می باشد و اگر در آینده کسب و کار خود را گسترش دادید این دستگاه قابلیت اضافه شدن 2 کارت توسعه را دارد و تا زمانی که حداکثر 8 خط شهری و 24 داخلی جواب کارتان را بدهد کنارتان خواهد ماند.   اگر دفتر کار شما متوسط است پیشنهاد ما سری TDA است، که این سری در ظرفیت های مختلف می باشد. 1- KX-TDA100D: پشتیبانی از حداکثر 126 خط شهری و 176 داخلی. 2-  KX-TDA 200: پشتیبانی از حداکثر 128 خط شهری و 256 داخلی. 3-  KX-TDA 600: پشتیبانی از حداکثر 640 خط شهری و 1120 داخلی.   اگر دفتر کار شما بزرگ است و از نظر جغرافیایی در چند دفتر کار گسترده شده است پیشنهاد ما سری TDE است چرا که این سری در زمینه VOIP بسیار قوی طراحی شده است. 1-  KX-TDE100: پشتیبانی از حداکثر 128 خط شهری و 256 داخلی. 2- KX-TDE 200: پشتیبانی از حداکثر 128 خط شهری و 256 داخلی. 3- KX-TDE 600: پشتیبانی از حداکثر 640 خط شهری و 1120 داخلی.  
گروه فنی مهندسی پایا
گروه پايا ، عرضه کننده سيستم هاي ارتباطي اداري و مراکز تلفن (سانترال)  کارین، رهیاب، رهنما، هایبرکس، کاراتلفن ،پاناسونیک، پارس تلفن کار، گویان و سامسونگ با بهره گيري از کادري متخصص و  متعهد و سالها تجربه درخصوص فروش و نصب و راه اندازي  و نگهداري اين سيستم ها، با رعایت حقوق مشتری ، به صورت 24 ساعته در سریعترین زمان ممکن اعلام آمادگی می نماید.
سرعت ، دقت و پیگیری مستمر تعهد ماست.    
اطلاعات تماس
تلفن دفتر مرکزی     9 - 296 0 98 88 021
فکس:                       298 0 98 88 021
دفتر مازندران-ساری   6 - 3445 3330 011
مدیریت فنی:                5562 350 0912
آدرس ایمیل :          info@PTKGroup.ir
سامانه پیامکی:            298 0 98 88 021
تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فنی مهندسی پایا می باشد .
طراحی سایت : ایران طراح