سانتــــرال

مقایسه سیستم تلفن IP مبتنی بر VoIP با سیستم سانترال آنالوگ
مقایسه سیستم تلفن VoIP با سیستم تلفن سنتی سانترال آنالوگ   رابط های گرافیکی و مبتنی بر وب  مدیریت سیستم VoIP عموما به صورت Web Base  و از طریق رابط گرافیکی و کاربر پسند می باشد که باعث می شود کنترل ، تنظیم و تغییرات در سیستم بسیار آسان انجام شود . به این ترتیب جهت انجام تنظیمات و تغییرات در یک سیستم تلفن VoIP نیازی به حضور فیزیکی کارشناس VoIP نمی باشد و تمامی کارها به صورت از راه دور یا ریموت قابل انجام می باشد .  سیستم های تلفن قدیمی دارای رابط های کاربری پیچیده ای هستند که معمولاً تنها برای استفاده کارشناسان آنها طراحی شده اند و کارشناسان آن برای انجام تنظیمات لزوما باید در محل حضور فیزیکی داشته باشند .  کاهش هزینه های تلفن اگر شرکت یا سازمانی دارای چندین شعبه در نقاط مختلف باشد ، این شعب علاوه بر این که می توانند یک مرکز تلفن VoIP مستقل داشته باشند می توانند از طریق شبکه اینترنت ، اینترانت و یا هر ارتباط IP Base دیگر بین هم ، ارتباط تلفنی رایگان و داخلی داشته باشند . همچنین می توانند از خطوط شهری یکدیگر استفاده نمایند . برای مثال شعبه تهران می تواند از خط شهری اصفهان برای تماس استفاده نماید. این امکان در سانترال های آنالوگ وجود ندارد.   نیاز به سیم کشی در سیستم VoIP می توانید گوشی های تلفن را به هر پورت استاندارد شبکه های کامپیوتری متصل سازید (پورتی که می تواند با نزدیک ترین کامپیوتر به طور مشترک استفاده شود ) . تلفن های نرم افزاری نیز می توانند به طور مستقیم برروی کامپیوتر نصب شوند در نتیجه می توان از سیم کشی تلفن صرف نظر کرد.در ساختمان های تازه ساز می توان به طور کامل از سیم کشی مستقل برای تلفن صرف نظر کرد . پیاده سازی سیستم های سانترال بدون نیاز به سیم کشی ممکن نیست ، برای اضافه کردن یک داخلی بیشتر روی سانترال های آنالوگ مجبورید تا از سانترال آنالوگ تا پریز تلفن کابل بکشید گوشی های تلفن  سیستم VoIP از یک استاندارد به نام SIP استفاده می کند که باعث می شود امکان استفاده از هر تجهیزی که از SIP پشتیبانی می کند وجود داشته باشد. بنابراین هیچ گونه محدودیتی در انتخاب تجهیزات و مخصوصا تلفن ها وجود ندارد و می توان در یک سازمان از چندین برند و چندین مدل تلفن بدون هیچ محدودیت و مشکلی استفاده نمود . تلفن های IP در برند ها و مدل های بسیار متنوعی عرضه می شود. تلفن های کارمندی ، تلفن های مخصوص منشی ، تلفن های مدیریتی ، تلفن هایی با صفحه نمایش رنگی ، تلفن هایی با صفحه نمایش لمسی ، تلفن های بی سیم ، تلفن هایی با ظاهر مدرن ، زیبا و شیک و تلفن هایی با امکان ارتباط تصویری، تلفن هایی هستند که در سیستم VoIP قابل ارائه می باشند .. در سیستم تلفن سانترال های سنتی در انتخاب تلفن محدودیت های وجود دارد . برای مثال در سانترال پاناسونیک شما می توانید فقط از تلفن های برند پاناسونیک استفاده نمایید و حق انتخاب دیگری ندارید و تلفن غیر از برند پاناسونیک با سانترال پاناسونیک سازگاری ندارد. قابلیت افزایش ظرفیت  در VoIP افزایش خطوط تلفن و شماره های داخلی بدون هزینه های گزاف امکان پذیر می باشد . از آنجایی که اضافه کردن بسیاری از امکانات و قابلیت های پیشرفته در این سیستم به صورت نرم افزاری صورت می گیرد انجام آنها بسیار ساده تر از سیستم های نسل قدیم می باشد . برای مثال اضافه کردن داخلی در این سیستم به صورت نامحدود و بسیار ساده امکان پذیر است بنابراین زمانی که کارمندی به شرکت اضافه می شود فقط مستلزم خرید یک دستگاه تلفن IP هستید و یا می توانید از تلفن های نرم افزاری استفاده نمایید که نسخه های رایگان آن نیز موجود است . در سانترال های سنتی اضافه کردن داخلی محدود به پورت های فیزیکی موجود در سانترال می باشد و اغلب اضافه کردن خطوط تلفن ورودی و یا داخلی های بیشتر نیازمند ماژول های سخت افزاری گران قیمتی است . در بعضی از حالت ها نیاز به خرید یک سیستم تلفنی کاملا جدید می باشد.  امکان انتقال شماره تلفن داخلی بسیاری از پرسنل در یک شرکت علاقه مندند در صورت جابجایی حتی به صورت موقت شماره تلفن داخلی خود را به همراه داشته باشند . با استفاده از سیستم VoIP  هر کاربر به سادگی می تواند شماره داخلی خود را به میز کار جدیدش منتقل نماید . این اتفاق بدون هیچ گونه تغییری در سیستم تلفنی اتفاق می افتد . کاربران در حین جابجایی نیز می توانند شماره داخلی خود را حفظ کنند . زمانی که یک کارمند لازم است که امور کاری خود را در منزل و یا هر مکان دیگری به غیر از میز کار خود پی گیری کند ، براحتی می تواند تلفن نرم افزاری خود را راه اندازی نماید و به تماس های وارده به داخلی خود ، همانطور که پشت میزکارش بود ، پاسخ گوید . در حقیقت به خاطر خصوصیات پروتکل SIP ، تماس ها در تمام نقاط دنیا قابل دریافت هستند .همچنین در صورت جابه جایی به اتاقی دیگر هر کاربر می تواند تلفن خود به محل جدید منتقل کند و همان شماره داخلی خود را داشته باشد. همچنین می توان شماره داخلی هر تلفن را به راحتی و در زمانی کمتر از یک دقیقه به شماره دلخواه تغییر داد .  متاسفانه در سیستم های تلفن قدیمی این کار مستلزم تغییرات زمان بر و نصب مجدد آن شماره داخلی می باشد و تغییر در پورتهای فیزیکی و جا به جایی سیم ها می باشد .   صندوق صوتی Voice Mail در سیستم های تلفنی ویپ امکان گذاشتن پیام صوتی برای کاربرانی که در دسترس نیستند می باشد . این فایل صوتی در سرور ذخیره می شود و امکان گوش دادن به این پیام در آینده وجود دارد . همچنین می توان تنظمیاتی انجام داد که فایل صوتی برای شما ایمیل شود .   این امکان در سانترال های آنالوگ وجود ندارد . سیستم گزارش گیری در سیستم های تلفنی ویپ تمامی تماس ها ، اعم از تماس های داخلی ، خروجی و ورودی ثبت می شود و می توان گزارش گیری کاملی را برای تماس ها در اختیار داشت . همچنین امکان جستجو بر اساس تاریخ ، داخلی و ... وجود دارد . همان طوری که تماس ها ثبت می شود امکان ضبط تمامی مکالمات بدون احتیاج به سخت افزاری جداگانه وجود دارد.    این امکان در سانترال های آنالوگ وجود ندارد. تماس تصویری بعضی از تلفن های تحت شبکه امکان ارتباط تصویری از طریق شبکه IP را برای شما فراهم می کند .    این امکان در سانترال های آنالوگ وجود ندارد. صف انتظار در سیستم های تلفنی تحت شبکه زمانی که تماس های ورودی از تعداد اپراتورهای پاسخگو بیشتر باشد ناگزیر تعدادی از تماس ها از دست می رود . برای از دست ندادن تماس ها می توان صف انتظار ایجاد کرد و زمانی که تمام اپراتورها مشغول باشند تماس های ورودی در صف قرار می گیرند در این صورت تماسی از دست داده نمی شود .   امکان ایجاد صف تماس در سانترال های آنالوگ وجود ندارد.
تفاوت تلفن آنالوگ و دیجیتال
هر تلفنی قابلیت های خاص خود را دارد که مناسب برای افرادی با سطح کاری مخصوص به خود هستند. هر فردی با توجه به میزان تماس ها و حجم تماس هایی که دارند باید از گوشی که مناسب این افراد باشد استفاده نماید. سیستم های سانترال و تلفن هایی که به این مرکز تلفن متصل می شوند به دو دسته بزرگ آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی می شوند. سیستم آنالوگ در این سیستم امواج به صورت کاملا اولیه خود ارسال و دریافت می شود. در سیستم های مخابراتی به این معنا است که خطوط شهری و داخلی از طریق سیستم آنالوگ و از طریق صوت انجام می گیرد. این نوع از سیگنال ها شبیه یک موج است که در زمانهای مختلف شرایط خاص خود را دارد. کار اصلی این سیگنال تبدیل صوت به پالس است. سیستم دیجیتال این سیستم امواج به صورت اعداد صفر و یک تعداد صفر و یک تبدیل می شوند. کار اصلی این سیستم شکستن سیگنال صوت (سیستم آنالوگ) و تبدیل آن به اعداد است. سیستم دیجیتال به دلیل ویژگی که دارد به صورت خطی است. این خطی بودن به دلیل دو حالتی بودن آن است. این سیستم به علت ساختار محکمی که دارد قادر است هر خطایی که در هنگام ارسال و دریافت مواجه می شود اصلاح کند و این امر سبب بهبود وضوح صدا در سیستم های ارتباطی می شود. حال با توجه به توضیحات فوق می توان نتیجه گرفت که تلفن آنالوگ از سری سیستم های ارتباطی ساده ای هستند که برای ارسال سیگنال از صوت استفاده می کنند. این تلفن ها اغلب ویژگی هایی محدود دارند. تلفن دیجیتال نیز محصولی پیشرفته به حساب می آید. کیفیت صدای بی نظیر طراحی شده در این تلفن ها باعث شده تا حتی در شلوغ ترین محیط ها بتوان صدایی مناسب را دریافت کرد و شتید. فناوری بکاررفته در این گوشی ها باعث جلوگیری از خستگی گوش و سردرد می شود. این پیشرفت و وجود این ویژگی ها در معمولی ترین گوشی های سری دیجیتال به کار رفته است که سبب افزایش سیر صعودی فروش این محصولات می شود. برتری تلفن دیجیتال بر تلفن آنالوگ 1.       طراحی شیک با قابلیت تنظیم صفحه نمایشگر و نور 2.       جلوگیری از سر درد در مکالمه های طولانی 3.       امکان مدیریت و مشاهده خطوط 4.       سهولت در انتقال مکالمه 5.       امکان برقراری مکالمه کنفرانسی 6.       امکان برنامه ریزی تلفن و یا دستگاه از طریق گوشی 7.       امکان ارتباط راحت به صندوق صوتی شخصی 8.       کلید میانبر تماسی برای برقراری مکالمه در کوتاه ترین زمان 9.       امکان تنظیم گوشی در حالت عدم دریافت تماس (DND) 10.   امکان تنظیم گوشی در حالت انتقال تماس به داخلی دیگر یا به صورت خودکار (FWD)
تفاوت سانترال آنالوگ و دیجیتال
تفاوت سانترال آنالوگ و دیجیتال : تفاوت سانترال آنالوگ و دیجیتال در نوع فناوری استفاده شده در طراحی آن ها می باشد. سانترال آنالوگ از امواج آنالوگ و سانترال دیجیتال از امواج دیجیتال استفاده می کند. تفاوت امواج آنالوگ و دیجیتال : امواج آنالوگ : امواج آنالوگ به صورت موج حرکت می کنند. در ابتدا صوت تبدیل به پالس شده و سپس ارسال می شود.تغییری در موج تولید شده ایجاد نمی شود و موج به صورت اولیه خود ارسال می شود.سیگنال شبه موج در زمان های مختلف شرایط خاص خود و در نتیجه کیفیت متفاوتی دارد. امواج دیجیتال : امواج دیجیتال به صورت صفر و یک هستند. سیگنال صوت تبدیل به اعداد می شود و به صورت خطی حرکت می کند. امواج دیجیتال ساختار دقیق تری نسبت به امواج آنالوگ دارند. هر خطایی قبل از ارسال اصلاح می شود و در نتیجه وضوح و کیفیت صدا بالا می رود. دسته بندی سانترال های پاناسونیک : تحت شبکه دیجیتال آنالوگ تحت شبکه هوشمند تحت شبکه دیجیتال جدید دیجیتال قدیم آنالوگ جدید آنالوگ قدیم NS300 TDE100 TDA30 TD1232 TEA308 T308 NS500 TDE200 TDA100 TD500 TES824 T616 NS700 TDE600 TDA200   TEM824 TA308 NS1000   TDA600     TA616     TDA100D                   Analogue PBX سانترال آنالوگ  : سانترال های آنالوگ ، مناسب  مجموعه های کوچک و متوسط  می باشند. از نظر کیفیت، تفاوتی با سانترال دیجیتال نداشته و تنها تفاوت ، تعداد ایستگاه های داخلی ایجاد شده توسط دستگاه می باشد. از مهم ترین ویژگی های سانترال آنالوگ می توان به موارد زیر اشاره کرد: ایجاد محدودیت در مدت زمان مکالمه و تماس هر داخلی انتخاب صدای زنگ متفاوت برای تماس های داخلی و شهری ایجاد کنفرانس ۵ طرفه با حضور خطوط داخلی و شهری  ( ۵ داخلی  ، ۴ داخلی و۱خط  شهری ، ۳ داخلی و ۲ خط شهری  ) امکان تعریف گروه های داخلی به تعداد حداکثر ۸ گروه.از جمله ویژگی    های یک گروه داخلی سانترال، امکان پیجینگ ، توزیع تماس های ورودی  بین داخلی ها و پخش پیام برای تماس گیرنده در حالت اشغال   بودن تمامی اعضاء گروه می باشد سیستم پاسخگویی خودکار فوروارد تماس های داخلی و مستقیم در صورت اشغال بودن و یا عدم پاسخگویی داخلی مورد نظر ( فوروارد می تواند به یک داخلی دیگر و یا یک خط مستقیم باشد ) تعریف حالت و مد برای سیستم ، سیستم سانترال می تواند در حالت های مختلف عملکرد متفاوتی داشته باشد ( حالت روز، حالت شب ، ) دسته بندی سانترال آنالوگ : TES824 مدل ۳ تعداد خطوط شهری ظرفیت اولیه ۸ تعداد خطوط داخلی ۸ تعداد خطوط شهری حداکثر ظرفیت ( قابلیت ارتقاء) ۲۴ تعداد خطوط داخلی   امکان افزایش خطوط با کارت TE82483 وجود دارد. TEM824 مدل ۶ تعداد خطوط شهری ظرفیت اولیه ۱۶ تعداد خطوط داخلی ۸ تعداد خطوط شهری حداکثر ظرفیت ( قابلیت ارتقاء) ۲۴ تعداد خطوط داخلی   امکان افزایش خطوط با کارت TE82480وجود دارد. Digital PBX : سانترال دیجیتال سانترال دیجیتال، مناسب برای مجموعه های متوسط و بزرگ می باشد.  این بوده IP سری از سانترال ، علاوه بر قابلیت های گروه قبلی ، دارای رویکرد می باشد.  TDE قابل ارتقاء به سری از مهم ترین ویژگی های سانترال دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد: و انعطاف پذیری بالا ، ایجاد هرگونه  تغییراتی را  VOIP هماهنگی با سیستم در آینده امکان پذیر می کند.  دسته بندی سانترال دیجیتال :  پشتیبانی تعداد خطوط شهری و داخلی متفاوت می باشد. TDA100D مدل 126 تعداد خطوط شهری 176 تعداد خطوط داخلی   TDA100 مدل 96 تعداد خطوط شهری 160 تعداد خطوط داخلی     TDA200 مدل 128 تعداد خطوط شهری 256 تعداد خطوط داخلی   TDA600 مدل ۱۶۰ تعداد خطوط شهری ظرفیت اولیه ۳۰۴ تعداد خطوط داخلی ۳۲۰ تعداد خطوط شهری ظرفیت کابین دوم ۶۰۸ تعداد خطوط داخلی ۴۸۰ تعداد خطوط شهری ظرفیت کابین سوم ۸۸۰ تعداد خطوط داخلی ۶۴۰ تعداد خطوط شهری ظرفیت کابین چهارم ۱۱۲۰ تعداد خطوط داخلی                              
تفاوت سانترال TDA با سانترال TDE
در شرکت های بزرگ دیگر استفاده از سانترال های قدیمی و محدود، راه حل مناسبی نیست و باید از سانترال های جدید و به روز استفاده نمود که پاناسونیک یکی از برندهای پیشنهادی ماست اما بزرگترین سوالی که در ذهن افراد به وجود می آید تفاوت سانترال های TDA (سانترال دیجیتال) با سانترال  های سری TDE (سانترال تحت شبکه) چیست؟ این دو سری در بیشتر مدل ها امکاناتی مشابه دارند مانند تعداد خطوط پشتیبانی شهری و تعداد خطوط پشتیبانی خطوط داخلی است. در این دو نکته و امکان استفاده از تلفن های هایبرید، تلفن آنالوگ، تلفن دیجیتال کاملا مشابه هستند اما تفاوت هایی بسیار بزرگ بین این دو سری از محصولات وجود دارد که به شرح آنها می پردازیم. این تفاوتی که این دو محصول دارند که بزرگترین وجه تمایز آنها به حساب می آید ،تحت شبکه بودن و امکان کاربر روی بستر وب از بزرگترین برتری های این محصول (TDE) به حساب می آید. این ویژگی به کاربر کمک می کند تا چندین دفتر را در نقاط جغرافیایی مختلف با استفاده از راه حل های اینترنتی و دیتا ارتباط دهد. همچنین امکان برنامه ریزی از راه دور و اجرا و پیاده سازی تنظیمات مورد نظر ، بهترین سیستمی است که می توان از آن بهره برد.   سانترال های دیجیتال، سیستم های مخابراتی پیشرفته ای هستند که مختص یک سازمان هستند و برای شرکتهایی با چند دفتر مختلف کارایی لازم را ندارد. سانترال های TDA با تهیه و نصب کارت های Voip امکان برقراری تماس اینترنتی را می دهد اما با شرایطی و قوانینی خاص که بسیار محدود است و فرد را سریعا از برقراری تماس اینترنتی منصرف میکند. پیشتیبانی از پروتکل Sip از ویژگی های مهم و بسیار بی نظیر سانترال تحت شبکه است که در تمام مدل ها از KA-TDE100 تا KA-TDE660 بکار رفته است و به کاربر کمک می کند تا بتواند به راحتی با هر وسیله ای از طریق اینترنت به تماس های خود پاسخ دهد و یا به راحتی تماس را برقرار کند. سانترال تحت شبکه دارای دو درگاه LAN (درگاه شبکه) است که از این طریق امکان فعال سازی بر روی بستر وب را به کاربر خود می دهد. وجود این دو درگاه به مجموعه کمک می کند تا بتوانند از کارت CTI به راحتی استفاده کنند. این کارت در بهبود سیستم پاسخ گویی و مدیریت و کنترل تماس ها بهترین سرویس کمک کننده به حساب می آید. از دیگر تفاوت های این تجهیزات مخابراتی در طریقه برنامه ریزی آن است. که در سری TDA برنامه ریزی فقط از طریق درگاه usb که بر روی دستگاه است میسر می شود اما در سانترال تحت شبکه به دلیل فعال بودن بر روی شبکه WAN, LAN به راحتی می توان از هر جایی که دسترسی به اینترنت داشته باشید تنظیمات مورد نظر را پیاده سازی کنید. وجود 2 درگاه وسیع صدا در سانترال پر ظرفیت تحت شبکه به کاربران این امکان را می دهد تا به جای استفاده از کارت های TDA0140 و TDA0141 از طریق یکی از درگاه های صدا، سرور دیزا را به راحتی پایه گذاری کنند و هزینه خرید کارت های مختلف به راحتی کاهش می یابد. همچنین امکان بهره گیری از تلفن هایی تحت شبکه با امکان تعریف و استفاده در چندین جای مختلف از بزرگترین مزایای این سیستم تحت شبکه است که برای کاربران امکان پذیر شده است. استفاده مفید و پویایی از بهترین امکانات تلفن تحت شبکه در هنگام اتصال به سانترال تحت شبکه نمود پیدا می کند.
VOIP يا پروتكل صوت روي اينترنت
بسياري از ما تاكنون نام VOIP را شنیده ایم. اما این فناوری چیست؟ VOIP یا پروتكل صوت روي اينترنت، روشي جهت تبديل سيگنال‌هاي صوتي آنالوگي كه شما در يك مكالمه تلفني عادي مي‌شنويد به داده‌هاي ديجيتالي است كه قادر هستند تا به وسيله شبكه اينترنت به هر كجا منتقل شوند. VOIP مي‌تواند يك اتصال استاندارد اينترنتي را به روشي براي برقراري يك تماس كم هزينه تلفني تبديل كند.  VOIP ( انتقال صوت بر پایه پروتکل اینترنت ) که با نام IP تلفنی نیز از آن یاد می شود، امکان استفاده از اینترنت و شبکه های کامپیوتری را برای مکالمات تلفنی فراهم می نماید. در مقابل استفاده از خطوط تلفن سنتی ، VOIP از فن آوری دیجیتال استفاده می نمايد. پیشرفت شگفت انگیز فناوری در تلفنهای مبتنی بر IP با حذف مرزهای سنتی، دنیای جدیدی از ارتباطات را برای مدیران هوشمند سازمانها به ارمغان آورده است. برای سازمانها و موسساتی دارای بیش از یک شعبه که نیاز به بیش از یک داخلی در خارج از مقر اصلی سازمان دارند، تکنولوژی VOIP قادر است ارتباط بین 100ها شعبه آنان را برقرار کند که هر کدام از این شعبات نیز خود برخوردار از یک سیستم مستقل تلفنی عادی یا بر بستر IP می باشند. با سیستمهای VOIP دیگر فرقی بین پرسنل این شعبات با پرسنل دفتر مرکزی شرکت از لحاظ تماس گیرندگان نیست چراکه همه پرسنل در یک شبکه تلفنی پاسخگوی تماس گیرندگان خواهند بود. امکان افزایش سریع خطوط ورودی و خروجی تلفن با هزینه كمتر کمک در بهبود ارتباط با مشتریان و کارمندان در دسترس بودن پرسنل بیشتر برای خدمات رسانی به مشتریان امکان انجام کارها از راه دور بصورت ریموت فقط با استفاده از اتصال  اینترنتی برخورداری از امکاناتی مانند پست صوتی، کنفرانس تلفنی، انتقال مکالمه،  تماسهای راه دور با حداقل هزینه گزارشات کامل مدیریتی بصورت آنلاین بهره گیری از امکانات نرم افزاری آنلاین برای متمرکز کردن سیستمهای CRM و مهمترین ویژکی این سیستم کاهش هزینه های تلفن بین شعب سازمانهای بزرگ می باشد. گروه فنی مهندسی پایا تکنولوژی VOIP را بر اساس نیاز و حجم سازمان شما  به بهترین وجه و در کمترین زمان ارائه می کند.
سانترال های تحت شبکه
سانترال تحت شبکه: سانترال های تلفنی تحت شبکه نسل جدید مراکز تلفن میباشد که به سرعت در حال گسترش و جایگزینی سیستم های قدیمی و آنالوگ مراکز تلفنی می باشد. سانترال های نسل جدید بروی بستر شبکه کار میکنند و با توجه به اینکه در حال حاضر تمامی شرکت ها، سازمان ها، موسسات و مجموعه های بزرگ مجهز به سیستم شبکه میباشند براحتی در هر مجموعه ای قابل اجرا میباشد. امکانات بسیاری که این سیستم در اختیار کاربران قرار میدهد باعث توسعه روزافزون آن گردیده بطوری که در حال حاضر در اروپا و آمریکا اکثر سازمان ها و شرکتها و موسسات مانند مراکز سیاسی ودفاتر ریاست جمهوری، بانک ها، مراکز پلیس، بیمارستانها، مراکز امدادی، سازمانهای دولتی، کارخانجات و… از این سیستم بهره گیری میکنند و در کشور ما نیز به سرعت در حال رشد میباشد. این سیستم نسبت به مراکز قدیمی دارای مزایای بسیاری می باشد شامل: عدم محدودیت جغرافیایی بین تمامی دفاتر و شعب و مراکز مرتبط به مجموعه در هر جای دنیا ارتباط رایگان با توجه اتصال تمامی مراکز بدون محدودیت جغرافیایی عدم نیاز به سیم کشی تلفن گسترش آسان و امکان اضافه نمودن خطوط داخلی و شهری نگهداری شماره: با جابجایی در هر مجموعه های مختلف امکانات فراوان بصورت یک پارچه و عدم نیاز به کارت های اضافی استفاده از تلفن های نرم افزاری امکان اتصال موبایل شماره گیری سریع(Speed Dial) صندوق پستی شماره گیری با نام اشخاص امکان ضبط و گزارش گیری مکالمات امکان برقراری مکالمه تصویری با استفاده از تلفن تصویری و یا Webcam
گروه فنی مهندسی پایا
گروه پايا ، عرضه کننده سيستم هاي ارتباطي اداري و مراکز تلفن (سانترال)  کارین، رهیاب، رهنما، هایبرکس، کاراتلفن ،پاناسونیک، پارس تلفن کار، گویان و سامسونگ با بهره گيري از کادري متخصص و  متعهد و سالها تجربه درخصوص فروش و نصب و راه اندازي  و نگهداري اين سيستم ها، با رعایت حقوق مشتری ، به صورت 24 ساعته در سریعترین زمان ممکن اعلام آمادگی می نماید.
سرعت ، دقت و پیگیری مستمر تعهد ماست.    
اطلاعات تماس
تلفن دفتر مرکزی     9 - 296 0 98 88 021
فکس:                       298 0 98 88 021
دفتر مازندران-ساری   6 - 3445 3330 011
مدیریت فنی:                5562 350 0912
آدرس ایمیل :          info@PTKGroup.ir
سامانه پیامکی:            298 0 98 88 021
تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فنی مهندسی پایا می باشد .
طراحی سایت : ایران طراح